Iruñea eta Irurtzun arteko Plazaolako bidea txirrindulari eta oinezkoendako berreskuratzeko ahaleginak beste urrats bat eman du. Oraingo honetan Iruñeko Udalak baietza eman dio proiektuari eta bat egin du duela bi urtet Berriozar, Berriobeiti, Iza, Arakil eta Irurtzungo Udalek bultzatu zuten asmoarekin.
Ezaguna denez Iruñea eta Irurtzun arteko Udalek, Plazaola Kontsortzioarekin batera, proiektu bat moldatu dute garai bateko trenbidea oinezkoentzat eta motorrik gabeko ibilgailuentzat apailatzeko. Bide honek bat eginen luke dagoeneko prestatua dauden bidearen beste tarteekin eta posible eginen luke Iruñea eta Donostia lotzea oinez nahiz bizikletaz joan ahal izateko.
Bidea Berriozartik pasako da, Artiberri IIn konpondu den trenbideko ibilbide zaharretik zubiraino eta handik, kamio txikitik (Berriozar etorbidetik Oronsospera), Aizoainera.
Joan den urtearen bukaeran Ingurumen Ministerioak baietza eman zion proiektuaren finantziaketari eta "Bide Berdeen Sarean" sartzeko asmoa agertu zuen. Ministerio horrek ordainduko du bidea moldatzeko gasturik handiena eta Udalek mantenimendua eginen dute gero.
El proyecto de recuperación del antiguo trazado del tren Plazaola como recorrido peatonal y ciclista ha dado un nuevo paso adelante. La semana pasada el Ayuntamiento de Iruñea dio su conformidad y decidió sumarse al esfuerzo que, desde hace dos años, están realizando los ayuntamientos de Berriozar, Berrioplano, Iza, Arakil e Irurtzun, en colaboración con el Consorcio Plazaola. El proyecto pretende unir Iruñea e Irurtzun para abrir camino hacia los tramos ya preparados de otras partes del recorrido. Así, una vez terminado, podrá circularse hasta Donostia por una vía para peatones y vehículos sin motor, al margen de carreteras. En Berriozar el recorrido pasa por la urbanización Artiberri II hasta el puente de la vía y, desde ahí, entre la Avenida de Berriozar y Oronsospe, sigue por el camino txiki hasta Aizoain.
El Ministerio de Medio Ambiente dio el visto bueno a la financiación del proyecto el año pasado y manifestó su intención de incluirlo en la "Red de Caminos Verdes". Será ese Ministerio el que corra con los gastos de ejecución del proyecto y, posteriormente, los ayuntamientos se encargarán del mantenimiento.
0 comentarios:
Publicar un comentario